Thursday, March 1, 2012

ස්ත්‍රිය, ලිංගිකත්වය සහ ග්‍රහචාරය



' සර්පයා වනාහී බඩගානා විෂකුරු වුවත් එසේ නොවුත් සත්ව විශේෂයන් කොටසක් හැදින්වීමට ඇති නාම පදයකි. එහෙත් සර්පයා යන සංකල්පයක් වශයෙන් ඉතිහාසය තුල පෝෂණය වී වර්ථමානයේ පෙරළි කරමින් චලිත වෙමින් පවති. එකම ජාතික දෙවියා ලෙස වර්ග කල හැකි ගම්භාර සුනියම් දෙවතාවුන් වහන්සේගේ කරේද, අතේද, කටේද සර්පයෝ එල්ලාගෙන සිටිත්. එල්ලී සිටිත්. සිරස මත ධවල ජටාවකින්ද සැඩපලු දහතුනකින්ද පොළගුන් දහතුනකින්ද උදරේ රකුසු මුහුණක්ද බදවට නයින් යාලක්ද එක්  උරයක කරවැලුන් සතර දෙනෙක්ද සුරතට වඩිග කඩුවක්ද වමතට ගිණි කබලක්ද ගෙල වට නයෙකුද හිස සිට දෙපතුලට නාගයින් දෙදෙනෙකුද දරා දිවි සම් වතකින් සැරසුණු ශ්‍රී ලංකාවේ මහා පොළවේ දෙවියෙකු වන්නා වු සුනියම් දෙවතාවුන් වහන්සේගේ හෙවත් ඔඩ්ඩි දෙවියන්ගේ සංකල්පීය චිත්ත රූපය පමණක්ම අපේ මහ පොළොවේ සර්ප සංකල්පයේ පැටිගිරියේ විශාලත්වය සිතා ගැනීමට ප්‍රමාණවත් වන්නේය.' 


සිහින කල්පිත සාහිත්‍ය, ස්ත්‍රිය, ලිංගිකත්වය සහ ග්‍රහචාරයඃ කේ.කේ. සමන් කුමාරගේ නිර්මාණ වෙත කවුළුවක්ඃ ජගත් මාරසිංහ, සංහිද ප්‍රකාශන 2000


No comments:

කළු බණ්ඩාර සම්මුඛ වීම හෙවත් මහිලාවංශය

”වැසිකිළි ගොඩ අදින්නා සේ ඇතුළු මනස හෙළි කිරීමේ අර්ථය කුමක් දැ” යි වරක් හේන්පිටගෙදර ඥානසිහ හිමියෝ සාහිත්‍යයේ අර්ථය ප‍්‍රශ්න කළහ. ...