Skip to main content

සර්පයා ගැන මාරයා



‘. . . . . සමන්ගේ පුද්ගල රටාවන් තුලින් පොදු බවට එකතු වන දේ මතු කිරීමට මම උත්සාහ කළෙමි.  ලාංකීය මහපොළවේ පොදු චින්තනය මම එක්තරා රාත‍්‍රියක නින්දේදී එක් පිඩක් කළෙමි.  මනුෂ්‍ය අවතාරයකින්ද දේව අවතාරයකින්ද පෙනී සිටින සර්පයන් ඇඟ මත දවටාගෙන සිටින සූනියන් දේවතාවුන් වහන්සේගේ චිත‍්‍රයක් පියවී ඇති මා ඇස් තුළ දර්ශනය වූයේ ජාන ක‍්‍රියාකාරිත්වයකින් යයි මම නොසිතමි.  යන්ත‍්‍ර සූත‍්‍ර යොදා සංස්කෘතික ආයතන සහ කොළඹ වරාය අතර මහා මාර්ගයක් ඉදි කරමින් මිනිසුන් පිස්සුවෙන් මෙන් නටන්නට විය.  මම ඒ අසල පන්සලේ හාමුදුරු කෙනෙකුගෙන් ඒ මන්දැයි ඇසුවෙමි. 
සූරිය ග‍්‍රහනෙ- වද කහ සුදිය ලොක්කා
උන්වහන්සේ පැහැදිළි කළේ ඉතා කෙටියෙනි.  ඒ සෙලියුලර් දුරකථනයේ බිල යන නිසා බව මම දනිමි.  මම උඩ බැලූවෙමි.  ඈත ඈත චන්ද්‍රයා මම විපරම් කෙරුවෙමි.
සමන් කුමාර නමැති මගේ පැරණි සගයා වළාකුළු මත මොනවාදෝ අඳිමින් සිටියේය.
මම මොකක්ද ඇඳල තියෙන්නෙඔහු මගෙන් ඇසුවේය.
හූනියං දෙයියොයි ගෑණියෙකුයිමම කීමි.  ඉන්පසු සමන් මගෙන් ප‍්‍රශ්න තුනක් ඇසීය.
1.  මචං දෙයියගෙ යක්ෂ අවතාරෙ ඇස් දෙක ගෑනිගෙ යෝනියට සෙන්ටර් වෙලා තියනවද?
2.  මචං ඒකිගෙ ඇස් දෙක දෙයියගෙ දේව අවතාරෙට ෆැන්ටසි වෙලාද?
3.  මචං ඒකිගෙ මූනෙ දැරිවි, කෙල්ල, අම්මා. . . . .  ඩිවලොප් වෙලා තියනවද?
අනේ මංද මචං, සූනියං දෙයියන්ගෙ අවතාර දෙකේම අත්වල තියෙන සෙල් ෆෝන් දෙක නං නියමෙට ඩිවලොප් වෙලා තියෙනව.

-ජගත් මාරසිංහ (පිටු අංක -47, 48 -සිහින කල්පිත සාහිත්‍යය, ස්ත‍්‍රිය, ලිංගිකත්වය සහ ග‍්‍රහචාරය : කේ.  කේ.  සමන් කුමාරගේ නිර්මාණ වෙත කවුළුවක් - සංහිඳ ප‍්‍රකාශන )

Comments

Popular posts from this blog

අවමංගල ස්තූතිය!

‘වීරයා ඔබයි’ නවයොවුන් පොත් පෙළ සාහිත්‍ය මාසයට

මෙම සාහිත්‍ය මාසයේදී ලෝක ප්‍රකට නවයොවුන් පොත් මාලාවක් වන  වීරයා ඔබයි පොත් පෙළ අගසර ප්‍රකාශකයන් විසින් නවයොවුන් පාඨකයා වෙත තිළිණ කරනු ලබයි. Choose Your Own Adventure නමැති මෙම පොත් පෙළ ලෝක යොවුන් සාහිත්‍යය නවයුගයක් කරා කැඳවා ගෙන යන ලද පොත් මාලාවකි. 

අන්තර් ක්‍රියාකාරී, ක්‍රීඩාමය නව යොවුන් සාහිත්‍යයේ පුරෝගාමී පොත් මාලාව වූයේ

බෞද්ධ ප‍්‍රඥා මාර්ගික සාහිත්‍යය

බෞද්ධ ප‍්‍රඥාමාර්ගික සාහිත්‍යය යනුවෙන් මෙහිදී අදහස් කෙරෙනුයේ සයිමන් නවගත්තේගම සංසාරාරණ්‍යයේ දඩයක්කාරයා ,දඩයක්කාරයාගේ කතාව , සංසාරාරණ්‍යයේ උරුමක්කාරයා , ක්ෂීර සාගරය කැළඹිණි , සාපේක්ෂනී, අර්ජුන කුමාරයාගේ කතාන්දරය , සංසාරාරණ්‍යය අසබඩ ,ස්වර්ණ වන්නියේ වල්ලි අම්මලා යනාදී කෘතීන් සහ ටෙනිසන් පෙරේරා සක්වල දඩයම ඔස්සේත් ගවේෂණය කළ සාහිත්‍ය ආඛ්‍යාන මාර්ගයයි. එය ලාංකීය සාහිත්‍යයටම අනන්‍ය ප‍්‍රවනතාවක් ලෙස දකිත හැකිය . මෙය පශ්චාත් නූතන ප‍්‍රවනතාවක් වශයෙන් ස්ථාන ගත කළ හැකිවේ . පළමුව එම ලේඛකයන් දෙදෙනාම තම නිර්මාණකරණයේ නූතනවාදී අවධිය අතික‍්‍රමණය කරමින් පාදා ගත් මාර්ගයක් මේ හරහා දකිත හැකිය. දීප්ති කුමාර ගුණරත්න සමාජ විද්‍යාඥයන්ගේ සංගමය මගින් පැවැත්වූ කාල් මාක්ස් අනුස්මරණ දේශන මාලාවක පළමු දේශනය තුළ ලංකාව තුළ නූතනවාදය ඉක්මවා ගිය අප රටට අනන්‍ය වූ පශ්චාත් නූතනත්වයක් දක්වන අවස්ථාවක් ලෙස සයිමන් නවගත්තේගමගේ සංසාරාරණ්‍යයේ දඩයක්කාරයා හඳුන්වනු ලැබීය . මෙම ලේඛකයන් දෙදෙනගේම යථෝක්ථ සාහිත්‍ය කෘති මහායාන හා තන්ත‍්‍රයාන බෞද්ධ දර්ශනය ඇසුරු කරනු ලබයි . එහිදී විජයාවගමනය , කුවේණි , රාවණ වැනි පුරාකෘතික ප‍්‍රවාදයන් සමග ඒ ගනුදෙන…