Skip to main content

ඒ පබළුයි මේ පබළුයි එක නූලේ අමුණන එවාගේ කුකවි

එවරස්ට් කිතුදහමේ සංකල්පවේදය නූතනවාදී චින්තනයත් එක්ක මුහුකරන බොහීමියානුවෙක්. කාරණය ඒක නෙමෙයි. ඔහු ඒකට මොනතරම් සප්‍රමාණිකද කියනවා නම් ඒ සංකල්පවේදය අපේ බොදු සංකල්පවේදයත් එක්ක තියන විශ්වමයභාවයත් ඔහු ඒ එක්කම ග්‍රහණය කරන එකයි. 

සමහරවිට ඒක එවරස්ට්ගෙ වැඩක් නොවෙන්න පුලූවන්. ඒක විශ්වමය බලවේගයක, සංකල්පවේදයක අවිඥාණක කාරියක් වෙන්නත් පුලූවන්. ඒ ආලය විඥාණය ප්‍රකාශ කරන්න එවරස්ට්ව තෝරගෙන තියනවා සොබාව ධර්මය. ඔහු සාතන්ව පහන් තාරකාව කරන්නෙ අහම්බෙන්ද? නෑ. ඒක විශ්වමය සංකල්පවේදයකින්, සාමූහික අවිඥාණයකින් එන්නෙ. ආලය විඥාණයකින්. 

පහන් තරුව කියන්නෙ සිකුරු. සිකුරුට අධිපති වසවර්ති මාරයා කියන දිව්‍ය පුත්‍රයා. මේ මාරයා කැමති මිනිස්සු හැමෝම කාලා බීලා හැමනිලා සතුටින් ඉන්නවට. ඒකයි ඔහු බුදුන්ට එරෙහි වෙන්නෙ. බුදුන් කියන්නෙ මාරයාගෙම මහබඹා කෝලමේ අනිත් මුහුණ. ඉතින් පහන් තරුව නැතිනම් සිකුරු සාතන් නැතිනම් ලුසිෆර් වෙන්නෙ නිකම් නෙමේ.

මූදුපුත්තුවලින් පස්සෙ පහන් තරුව මේ විදිහට යළි ප්‍රකාශ වුණේ එවරස්ට්ගෙන්. මූදුපුත්තුවල සරා..... දියෝනිස්.......දියෝනිස් කියන්නෙත් නිකම්ම නෙමෙයි...... ඒ පබලුයි මේ කවඩියි එක නූලේ අමුණනවා........

ඉතින්, ඔන්න ආයිත් එවාත් ඒ පබලුයි මේ කවඩියි එක නූලෙ අමුණන්න අරන්.


කේ. කේ. සමන් කුමාර 

Comments

Popular posts from this blog

අවමංගල ස්තූතිය!

‘වීරයා ඔබයි’ නවයොවුන් පොත් පෙළ සාහිත්‍ය මාසයට

මෙම සාහිත්‍ය මාසයේදී ලෝක ප්‍රකට නවයොවුන් පොත් මාලාවක් වන  වීරයා ඔබයි පොත් පෙළ අගසර ප්‍රකාශකයන් විසින් නවයොවුන් පාඨකයා වෙත තිළිණ කරනු ලබයි. Choose Your Own Adventure නමැති මෙම පොත් පෙළ ලෝක යොවුන් සාහිත්‍යය නවයුගයක් කරා කැඳවා ගෙන යන ලද පොත් මාලාවකි. 

අන්තර් ක්‍රියාකාරී, ක්‍රීඩාමය නව යොවුන් සාහිත්‍යයේ පුරෝගාමී පොත් මාලාව වූයේ

බෞද්ධ ප‍්‍රඥා මාර්ගික සාහිත්‍යය

බෞද්ධ ප‍්‍රඥාමාර්ගික සාහිත්‍යය යනුවෙන් මෙහිදී අදහස් කෙරෙනුයේ සයිමන් නවගත්තේගම සංසාරාරණ්‍යයේ දඩයක්කාරයා ,දඩයක්කාරයාගේ කතාව , සංසාරාරණ්‍යයේ උරුමක්කාරයා , ක්ෂීර සාගරය කැළඹිණි , සාපේක්ෂනී, අර්ජුන කුමාරයාගේ කතාන්දරය , සංසාරාරණ්‍යය අසබඩ ,ස්වර්ණ වන්නියේ වල්ලි අම්මලා යනාදී කෘතීන් සහ ටෙනිසන් පෙරේරා සක්වල දඩයම ඔස්සේත් ගවේෂණය කළ සාහිත්‍ය ආඛ්‍යාන මාර්ගයයි. එය ලාංකීය සාහිත්‍යයටම අනන්‍ය ප‍්‍රවනතාවක් ලෙස දකිත හැකිය . මෙය පශ්චාත් නූතන ප‍්‍රවනතාවක් වශයෙන් ස්ථාන ගත කළ හැකිවේ . පළමුව එම ලේඛකයන් දෙදෙනාම තම නිර්මාණකරණයේ නූතනවාදී අවධිය අතික‍්‍රමණය කරමින් පාදා ගත් මාර්ගයක් මේ හරහා දකිත හැකිය. දීප්ති කුමාර ගුණරත්න සමාජ විද්‍යාඥයන්ගේ සංගමය මගින් පැවැත්වූ කාල් මාක්ස් අනුස්මරණ දේශන මාලාවක පළමු දේශනය තුළ ලංකාව තුළ නූතනවාදය ඉක්මවා ගිය අප රටට අනන්‍ය වූ පශ්චාත් නූතනත්වයක් දක්වන අවස්ථාවක් ලෙස සයිමන් නවගත්තේගමගේ සංසාරාරණ්‍යයේ දඩයක්කාරයා හඳුන්වනු ලැබීය . මෙම ලේඛකයන් දෙදෙනගේම යථෝක්ථ සාහිත්‍ය කෘති මහායාන හා තන්ත‍්‍රයාන බෞද්ධ දර්ශනය ඇසුරු කරනු ලබයි . එහිදී විජයාවගමනය , කුවේණි , රාවණ වැනි පුරාකෘතික ප‍්‍රවාදයන් සමග ඒ ගනුදෙන…